utorak, 12. travnja 2016.

Focaccia...


Focaccia je naziv za talijansku tanku pogaču pečenu u pećnici, slične teksture tijesta za pizzu. Najobičnija verzija je začinjena maslinovim ulje i posipana po vrhu raznim začinskim biljem.
Ali možete se slobodno igrati i udubiti u nju razno povrće, voće, sir, meso... 
Ja je obožavam i često je radim na milijun raznih načina. 
Ovoga puta sam za vas odabrala 4 meni najfinije verzije. I sa povrćem i voćem. 
Jako je jednostavna za napraviti, tako da se nadam da ćete i vi probati ovu finu talijansku pogaču. Nek vam mašta dopusti i nadjenite je vama najdražim namirnicama.

Recept:
Tijesto:
  • 540 g glatkog brašna
  • 1 vrećica suhog kvasca
  • 2 žličice soli
  • 1 žličica šećera
  • 250-300 ml tople vode
  • 2 žličice maslinovog ulja
  • 1 dcl maslinovog ulja

Punjenje:
  • 1 grana cherry rajčica (cca 6-8 kom)
  • 3-4 češnja češnjaka
  • 2-3 grančice timijana
  • 1/2 limuna (narezan na ploške)
  • 1 žličica korice limuna
  • 8-10 kom bobica grožđa
  • 8 kom maslina
  • 5 grančica svježeg ružmarina


Postupak:
  • Kvasac rastopiti u 150 ml tople vode, kojoj smo dodali žličicu šećera i žlicu brašna
  • Ostavimo na toplom da nabubri
  • U zdjeli pomiješamo brašno i sol, dodamo kvasac, 2 žličice maslinovog ulja, te mikserom s nastavkom za tijesto razradimo smjesu
  • Dodajemo postepeno ostatak tople vode (možda vam neće trebati svih 150 ml)
  • Miksate dok ne dobijete glatko, lagano ljepljivo tijesto
  • Prekrijete ga krpom, te ostavite na toplom da se diže sat vremena (dok se ne udupla)
  • Na pobrašnjenoj površini, rukama još jednom lagano premijesmo tijesto, te ga podijelimo na 4 dijela
  • Svaki pristiskamo prstima da ga razvučemo u krug, te stavimo na pleh na koji smo stavili papir za pečenje
  • Prekrijemo još 10 tak min da se malo dignu
  • Svaki dio premažemo maslinovim uljem 
  • Na jednu utisnemo kriške limuna, limunovu koricu i 1/2 timijana
  • Na drugu utisnemo grožđe, i nasjeckan svježi ružmarin
  • Na treću cherry rajčice, češnjeve češnjaka i ostatak timijana
  • Na četvrtu masline i ostatak ružmarina

  • Posipamo s malo krupne soli sva 4 dijela
  • Stavimo u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 C, 20 min

Dobar tek!

Tihana




Broj komentara: 13:

  1. Lepe su, nedavno sam i ja pratila na tv kako se prave. Procedura je bila malo komplikovanja od procedure pravljenja hleba i ispale su ovako mekane ia nisu bile tanke kako sam ja ocekivala! Bravo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! :* Da ove su bas buckaste.. :) Al sve ovisi koliko ju rastegnete prstima..

      Izbriši
  2. Krasnu su ti ispale, obožavam focaccie.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ej Tihana, nemas Tagove/oznake ispod recepata? Da li su svi recepti ovde tvoji ili si negde videla i pravila/objavila? Ako su tvoje ja bih zelela da pratim ovaj blog.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tagovi su desno sastrane.. ;)
      Vecina recepata je mojih, iz stare bakine kuharice, ali ima i onih recepata koje vidim negdje pa isprobavam sama, sa obaveznim dodatkom neceg svojeg.. ;)

      Izbriši
    2. Tagovi su desno sastrane.. ;)
      Vecina recepata je mojih, iz stare bakine kuharice, ali ima i onih recepata koje vidim negdje pa isprobavam sama, sa obaveznim dodatkom neceg svojeg.. ;)

      Izbriši
  4. A da, sad vidim, pise recepti. A kako je to moguce da nema tagove ispod recepta? Mozemo da ih krijemo??bravo ti sto imas tvoje recepte, takvi blogovi su korisni i predatavljaju prave inspiracije. Ne volim kopije.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Takav mi je format bloga, ali u skorije vrijeme ga mislim preinacit da bude pregledniji.. ;)

      Izbriši
  5. Haha a ja vec sam mislila da je lepo ovako! Ali korisno je da imas ispod recepta, pomoglo bi da nadjemo nesto slicno tj iste kategorije

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Primljeno na znanje! :) obavezno ih stavim i ispod recepta.. :*

      Izbriši
    2. Primljeno na znanje! :) obavezno ih stavim i ispod recepta.. :*

      Izbriši